EY подкрепя развитието на жени предприемачи от 18 държави, включително и от България

 

 

Любомира Мартинова, основател и управляващ директор на АЯЛИ ГРУП е българският представител в международната лидерска програма

 

За 14-та поредна година EY(Ernst & Young) продължава да подкрепя амбициозни дами предприемачи, организирайки международната лидерска програма EY Entrepreneurial Winning Women ™. Тя е насочена към жени, които управляват собствен бизнес и се стремят да го развият в световен мащаб. Програмата им предоставя съвети, ресурси и достъп до глобална бизнес общност от съмишленици, за да им помогне да отключат пълния си потенциал и да постигнат амбициозни цели за растеж на компаниите си.

Тази година в инициативата са селектирани 63 представителки от 18 държави в Европа, Близкия Изток, Индия и Африка, включително и от България. Те управляват компании в различни сфери, но общото между тях е, че притежават съществен дял от бизнеса, компаниите им са на поне 12 месеца и имат приходи, по-високи от 1 млн. евро за 2020 г.

Сумарно селектираните в програмата дами управляват бизнеси, които имат общи приходи над 130 милиона щатски долара през 2020 и дават работа на повече от 2000 души през изминалата предизвикателна година. Тази група жени е показала, че пречките не са нищо повече от възможност, поддържайки разрастващия си бизнес, въпреки несигурната пандемична среда.

„Горди сме, че благодарение на българския екип на EY, страната ни е част от лидерската програма за четвърти път. Така даваме шанс на нашите дами предприемачи да станат част от една международна общност вдъхновяващи жени, които имат сходни умове и мисии. Вярвам, че преминавайки през програмата те ще доразвият уменията си, необходими за укрепване на бизнесите им и ще дръзнат да мислят в по-голям мащаб за бизнеса си.“, коментира Диана Николаева, съдружник и ръководител на отдел „Стратегия и сделки“ в EY Bulgaria.

Българският представител в EY Entrepreneurial Winning Women за тази година е Любомира Мартинова, основател и управляващ директор на АЯЛИ ГРУП ООД. Компанията й работи в областта на производството и световната дистрибуция на етерични масла.

Аяли груп е създадена през 2016 г. и бързо се превръща в българската компания с най-дългия списък с етерични масла – повече от 30 масла и 30 флорални води, произведени от фермерите на Аяли в България. Страната ни е известна в цял свят със своето розово масло и лавандулово масло, но Любомира и нейният екип са организирали успешно производството на още 28 масла, за да осигурят устойчиво снабдяване на своите клиенти. В момента компанията работи за по-нататъшно разширяване на продуктите, които могат да доставят, включително етерични масла с произход Мароко, Украйна, Индия и някои европейски страни.

Етеричните масла и флоралните води на Ayali са суровини за други производства – козметика, парфюмерия, ароматерапия, фармация, аромати на храна, грижа за дома, производство на перилни препарати. Портфолиото им от клиенти е включва компании от Европа, САЩ и Канада, Китай, Южна Африка, Бразилия, Перу.

Предишните български участнички в програмата на EY са:

–              Анелия Касабова, съосновател и изпълнителен директор на Лигна груп;

–              Анита Класанова, основател на Food by Anita и съосновател на RooBrands;

–              Геновева Христова-Мъри, съосновател и управляващ директор на Лигна груп;

–              Лили Чурешка, съосновател и изпълнителен директор на Makeis;

–              Нина Проданова-Йоцева, съосновател и изпълнителен директор на ITCE;

–              Татяна Миткова, основател и изпълнителeн директор на ClaimCompass;

–              Цвети Кьосева, изпълнителен директор на Methodia