Социалната кампания на ЗК „Лев Инс“ АД „Пази детето в интернет“ насочва усилията си към повишаване на дигиталната култура на родителите
Вторият етап на образователната инициатива през 2023 година ще премине под мотото „Твоето дете вече знае как да се пази в интернет! Сега е твой ред!“
На пресконференция днес екипът на социалната кампания на ЗК „Лев Инс“ АД „Пази детето в интернет“ обяви старта на втория етап на образователната инициатива, която през 2023 година ще се съсредоточи върху повишаване на дигиталната култура на родителите. Тя ще премине под мотото „Твоето дете вече знае как да се пази в интернет! Сега е твой ред!“.
Изпълнителният директор на ЗК „Лев Инс“ АД Валентин Илиев подчерта, че грижата за сигурността на децата е основен приоритет в социалната политика на компанията повече от 16 години. Този ангажимент обхваща както безопасността на пътя и в offline живота, така и в дигиталното пространство, защото тя вече е задължителна за всеки в технологичния свят. Това е причината лидерът в застраховането в България да инициира кампанията „Пази детето в интернет” през 2022 г. с цел да фокусира вниманието на учениците върху ежедневните заплахи, които ги грозят във виртуалното пространство и начините да се предпазят от тях.
Експертът и директор „Информационни технологии и киберсигурност“ в ЗК „Лев Инс“ АД Явор Колев и националният координатор на кампанията „Пази детето в интернет“ Зоя Василев отчетоха, че в рамките на година са достигнали до повече от 120 000 деца и преподаватели в цяла България. „Обратната връзка от нашите институционални партньори, от учениците и учителите, ни дава увереност, че сме поставили основите на едно добро разбиране и поведенчески модел, който ще предпази децата от основните опасности на глобалната мрежа“, коментира г-н Колев. И допълни: „Децата се оказаха изключително подготвени и запознати с темата, но, за съжаление, голяма част от тях имаха лични преживявания и впечатления, които споделиха с нас“.
Не по същия начин стоят нещата, когато става въпрос за техните родители. Всеобщото мнение на възрастните е, че докато са си у дома, пред компютрите, децата са напълно защитени и няма какво лошо да им се случи. Това съвсем не е така и примерите за деца, които стават жертви на недобронамерени хора, са много.
„ЗК „Лев Инс“ АД е първият и единствен застраховател, който предлага цялостни решения за физическата и виртуална сигурност на клиентите си. Заедно с нашите партньори – Cyber 360 Academy и Cyber One, ние затваряме цикъла с обучение, кибер защита и застраховка за справяне с щетите от реализирана атака. Нашите пазарни проучвания ясно показват нуждата от повишаване на дигиталната култура след всички възрастови групи“, заяви Валентин Илиев, изпълнителен директор на дружеството.
В отговор на тази нужда, през 2023 г. ЗК „Лев Инс“ АД ще фокусира усилията си върху образованието на родителите. Онлайн светът е неизменна част от живота на децата, които израстват с мобилни устройства от ранна възраст. Вторият етап на кампанията е насочен към родителите, които са първият учител и приятел в живота на всяко дете. Тяхна е отговорната ролята първи да образоват децата си за опасностите, които се крият в интернет. Свободата да се потопят в света на необятни познания и забавления идва с риска от заплахите, които ги дебнат там.
Олимпийският шампион на България по карате от Токио и посланик на кампанията – Ивет Горанова, отправи и едно предизвикателство към учениците между 1 и 12 клас. А именно: „Да ни покажат през картини, фотографии, графики или арт инсталации своята представа за начините да се предпазим от психическо насилие, финансови измами, сексуални посегателства, кражба на профили и други зложелателни действия в Интернет. Всеки ученик или клас може да види условията за участие на сайта detetovinternet.bg и да ни изпрати своето произведение с бланка за участие на e-mail: detetovinternet@lev-ins.com. Всяка творба ще бъде публикувана в галерията на страницата на „Лев Инс” във facebook до 19 април, а тези с най-много харесвания ще спечелят страхотни награди!“.
Световноизвестният бизнес консултант и акционер в ЗК „Лев Инс“ АД Дан Шомон подчерта ангажимента на ръководството да разшири обхвата на „Пази детето в интернет” в целия свят, а експертът по киберсигурност, киберразследвания, директор на NGNgroup и партньор на „Лев Инс” в Гърция – Никитас Куцураис прогнозира, че киберзастраховката съвсем скоро ще се превърне в неизменна част от нашето ежедневие. Изпълнителният директор на компанията – Павел Димитров, обобщи, че инициативата е пример за ясния поглед в бъдещето, за визията, мисията и ценностите, които трябва да се възпитават от най-ранна детска възраст.
Организаторите на кампанията призоваха всеки, който вече е станал част от социалната кампания на ЗК „Лев Инс“ АД “Пази детето в Интернет“ да бъде съпричастен към мисията и към тази своеобразна втора фаза, насочена към родителите, „за да можем заедно да достигнем до повече хора! За да бъдат и възрастните достатъчно информирани и да изпълняват пълноценно своята роля в изграждането на грамотността на новите поколения българи!“