„Потребителският кредит на българина“, от БНП Париба Лични Финанси, България: Ваканцията замени плащането на сметки в десетте топ проекта

Финансирането на ваканции измести плащането на сметки в топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит от българите. Броят на молбите за финансиране на почивки нарасна близо три пъти в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. Това показва новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ от БНП Париба Лични Финанси, България.

Важна тенденция е, че в периода май-октомври 2017 г. средната сума на молбите за трите топ проекта нарасна с 9%. Това са ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Близо 80% от молбите, получени от БНП Париба Лични Финанси, България през последните месеци са именно за тези проекти.

Според анализа на експертите на компанията, тенденцията хората да кандидатстват повече за кредити за ваканция, отколкото за плащане на сметки, че са готови да инвестират по-големи суми, за да направят домовете си по-модерни и уютни и че желаят да си купят по-скъпи коли е индикатор, че жизненият стандарт на българите се повишава и постепенно се доближава до европейските държави.

БНП Париба Лични Финанси, България пусна нов дизайн и изцяло ново изживяване на своя „виртуален магазин за кредити“. През първите три месеца след старта му беше отбелязан ръст от 15% на молбите за кредит, подадени онлайн, благодарение на първокласното дигитално клиентско изживяване. Уеб сайтът улеснява хората със своята съвременна технология, интуитивен интерфейс и адаптивен дизайн, който следва изискванията на концепцията „първо мобилните“. Експертите на компанията очакват, че той допълнително ще засили онлайн канала за кандидатстване за кредит, като прогнозите са за двуцифрен ръст.

Обзорът „Потребителският кредит на българина” се издава два пъти годишно – през пролетта и есента. Неговата цел е да предостави информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията. Обзорът може да се счита за показателен за българския пазар, тъй като през последните 16 години БНП Париба Лични Финанси е водеща компания на пазара на небанково потребителско кредитиране с портфолио от над 1,5 милиона клиенти, които са ползвали продуктите на компанията за финансиране на различни проекти – от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.

Ваканцията замени плащането на сметки

В новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“, финансирането на почивки влезе в топ 10, измествайки плащането на сметки. Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст от близо 300%  в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. и към момента тези кредити са на 7-о място.

Българите най-често кандидатстват за потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задълженията и покупка на употребяван автомобил. Тези проекти формират близо 80% от запитванията, получени от БНП Париба Лични Финанси, България в периода май-октомври 2017 г. Сред целите в топ 10 попадат и пари в брой, покупка на обзавеждане, лечение, ремонт на дома, семейни тържества и образование. БНП Париба Лични Финанси, България отпуска до 70 000 лева за такива проекти, а периодът на изплащане е до 96 месеца. Освен това, кредитите са съобразени с възможностите на клиента, което ги прави много удобни за управление. Това е и една от причините компанията да е сред лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас.

Средната стойност на молбите за проектите от топ 3 нарасна с 9%

В новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ беше отчетен ръст от 9% на средната стойност на молбите за трите най-търсени потребителски кредити. Това са ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил.

Например средната сума на молбите за ремонт на дома нарасна с 8% от 5 168 лв. в периода ноември 2016 г.-април 2017 г. до 5 567 лв. през последните 6 месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10%. В периода май-октомври 2017 г. те достигнаха 7 121 лв. докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. хората кандидатстваха средно за 6 480 лв. Същата тенденция се наблюдава и при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил. През последните шест месеца средният размер на молбите достигна 6 071 лв. Това е ръст от 9% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. , когато средната сума беше 5 567 лв.

Увеличи се и средният размер на молбите за покупка на обзавеждане. В периода май-октомври 2017 г. той достигна 3 737 лв., докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. беше 3 504 лв.

Според експертите на компанията, потребителските кредити за финансиране на проекти като ремонт на дома и покупка на кола и обзавеждане се ползват за повишаване на жизнения стандарт. С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити с по-дълъг срок на изплащане.

В същото време високият интерес към кредитите за обединяване на задължения показва, че все повече българи управляват разумно семейния си бюджет и желаят да оптимизират месечните си плащания. Те се възползват от предимства като покриване на по-стари задължения при по-добри пазарни условия, фиксирана лихва за целия период на кредита, плащане на само една такса за превод и много други.

Друга положителна тенденция е устойчиво ниският дялна необслужваните кредити, което показва, че клиентите се отнасят отговорно към кредитите си и покриват задълженията си навреме. Това е знак, че доходите на хората се увеличават и, че вътрешното потребление расте.

Във връзка с новото издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ изпълнителният директор на БНП Париба Лични Финанси, България Бруно Льору заяви: „Увеличаващият се размер на молбите за финансиране на големи проекти, които подкрепят повишаването на жизнения стандарт на хората е положителна новина не само за сектора на потребителското кредитиране, но и за българската икономика като цяло. През последните 16 години компанията ни помогна на повече от 1,5 милиона души да реализират своите планове, отпускайки над 3,5 милиарда лева и така ние сме един от двигателите на  ръста на потреблението.“

Мъжете купуват коли, а жените финансират образование/

Данните на БНП Париба Лични Финанси, България показват, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Господата най-често кандидатстват за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование, са подадени от дами. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени. Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстването за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на за задължения и пари в брой.

След 50 годишна възраст жените кандидатстват по-често за потребителски кредити

Обзорът „Потребителският кредит на българина“ показва, че във възрастта 20-39 мъжете кандидатстват по-често за потребителски кредити. Те са подали близо 57% от молбите. Във възрастта 40-49 се наблюдава се относително равенство между кандидатстващите мъже и жени. След възрастта от 50 години, близо 57% от молбите за потребителски кредити се подават от дами.

Новият дизайн и изживяване на „виртуалния магазин за кредити“ ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн кредитирането с

БНП Париба Лични Финанси, България пусна новия дизайнна своя „виртуален магазин за кредити“, който носи изцяло ново клиентско изживяване. Иновативната концепция беше оценена високо от клиентите, доказателство за което е ръстът от 15% на молбите подадени онлайн през първите три месеца след старта й. Експертите на компанията прогнозират, че новият сайт ще доведе до двуцифрен ръст на онлайн канала за кандидатстване. Към момента неговият дял е около 33%.

Дигиталното клиентско изживяване ще е двигател на онлайн кредитирането

Според анализа на компанията, с развитието на технологиите, използването на интернет като канал за кандидатстване ще продължи да расте. Най-важният фактор ще бъде клиентското изживяване в дигитална среда. Хората търсят удобен и сигурен процес на кандидатстване и бърз отговор на молбите и въпросите си. За да отговори на тези изисквания, изживяването на новия сайт е по-бързо, по-удобно, изключително интуитивно и ориентирано към мобилни устройства. Освен това компанията интегрира чат бот във Facebook Messenger на страницата си в социалната мрежа, за да улесни комуникацията по време на и след продажбата на кредит.