Международен финал на бариста състезанието на Lavazza “My Mocaccino”

15 баристи, 4 съдии, неограничена креативност: Българските финалисти с гордост представиха страната си, като Веселин Джинин се класира четвърти с авторската си рецепта „Half Moca

 

В централата на Lavazza в Торино, Италия, се проведоха международните финали на бариста състезанието на компанията My Mocaccino. То e международно състезание, предназначено за общността на баристите от региона CEMEA (бизнес единица за Централна Европа, Близкия изток и Африка). Като демонстрираха своята креативност и опит, 15 международни баристи изпробваха уменията си с личната си интерпретация на рецептата за мокачино, състезавайки се за титлата Lavazza Barista Challenge Champion. Трима български финалисти участваха в състезанието, след като бяха избрани измежду близо 30 участници в националния кръг на състезанието, който се проведе в София през октомври 2022 г.

И тримата представители от Обединените арабски емирства стигнаха до подиума като финалисти: Киа Паранг, от Dubai Coffee Museum в Дубай, беше избрана за победител с нейната рецепта за мокачино, „Kafa Bloom Mocaccino“, следвана от Евърли Перан (Дубай) с нейното “My Mocaccino Tentacion” и Черил Гуадалкуивър (Дубай) с “Arancia-ccino”.

Извън подиума, но четвърти в класирането, е българският бариста Веселин Джинин, от Tea & Eat в София. Неговата рецепта „Half Moca“ представлява изключителна комбинация от горещо и студено: гореща основа от бял шоколад с лимон, който придава приятна кисела нотка на напитката, и студена пяна от колумбийското кафе ¡La Reserva de Tierra!. Неговият талант и креативност силно впечатлиха сетивните съдии: според тях “Half Moca” е една от най-добрите рецепти, представени на международните финали, по отношение на визуална креативност и комбинация от съставки.

Българските баристи дадоха всичко от себе си и представиха по изключителен начин местната бариста общност пред журито и другите участници в Торино. Петър Христов (от Zazu, Слънчев бряг) представи своята рецепта “Balkaccino”, вдъхновена от района на Балканите, но хармонично съчетаваща висококачествени съставки от 4 различни континента (Европа, Азия, Африка и Южна Америка). Напитката е смесица от топло и студено, с гореща пяна от кафе Kafa. За да балансира комбинацията от съставки с любимия си произход, той представи напитката в традиционни глинени чаши върху традиционна плетена подложка.

Вдъхновеният от цветето лавандула, „Purple Jack” на Синем Муса (от Гарсон, Кардаджали) се превърна в истинско пътешествие за сетивата. То се основава върху най-висококачествено кафе и съдържа 6 различни съставки, сред които кафе, мляко, какао и лавандулова инфузия. Преди внимателно да ги съчетае в напитката, Синем презентира на съдиите всички отделни съставки. По този начин съдиите можеха да започнат своето кафе изживяване с миризмата, идеално съчетаваща се с финалните нотки на напитката.

Този финал беше изключително вълнуващ, много съм горд от високото ниво, което показаха всички участници“, коментира Дионисис Мустис, Capabilities Manager на Lavazza. „Баристите дадоха всичко от себе си, като споделиха страстта си към кафето и ни подариха грандиозно събитие, в което опитът и талантът се смесиха с неограничена креативност. Нямаме търпение да видим до къде ще ни отведат по-нататъшните иновации – мисля, че трябва да се подготвим за неочаквани кафе изживявания, благодарение на ненадминатия талант на нашите баристи!“

Финалът се проведе в Торино на 26 януари и се състоеше само от един кръг – за личен прочит на класическата рецепта за мокачино. Жури от четирима експерти оцени работата на 15-те финалисти: Дионисис Мустис, Lavazza Capabilities Manager, в ролята на технически съдия; Франческо Виарицо, мениджър „Международно обучение и експертен опит в храните и напитките“, Фабио Сипионе, мениджър „Обучение на събития“ и Мирко Джордано, старши треньор по кафе, като сетивни съдии.

Заедно с победителя в главното събитие, Efstathia Myrto Mantziou, работеща в Kubrick Pure Social Club в Лариса (Гърция), получи наградата „Influencer Barista Award“, събирайки най-много харесвания в официалните социални медийни канали на Lavazza.