Известни личности подкрепят кампанията на KWIAT за профилактика на детското зрение

2_Obshta-snimka

Известни личности се ангажират като посланици на „Кампания за профилактика на детското зрение” по инициатива на българската марка очила KWIAT. Кампанията се реализира с подкрепата на Министерство на здравеопазването, Министерство на образованието и науката и над 150 оптики в България.

Зад инициативата застават: Тереза Маринова, Мария Гроздева, Йордан Йовчев, Глория, Деси Банова, Десислава Цонева, Гери Дончева, Георги Енчев и Ивайло Захариев, Ева Кикерезова, Йордана Димитрова, Румяна Маринова, д-р Елиза Георгиева, Ива Екимова, Веселка Крачунова, Ирен Онтева, Марина Матева, Силвия Симова, Паолина Петракиева и Капка Амзина. Повечето от тях ще демонстрират отговорното си отношение към детското зрение като участват заедно със своите деца в ревю с очила KWIAT на 29 септемвери (вторник) в Сити център София. Младата и талантлива певица и актриса Марина Кискинова, която е лице на кампанията, ще участва както в ревюто така и с музикално изпълнение на най-новата си песен „Огледало”.

Кампанията на KWIAT популяризира необходимостта от редовна профилактика на детското зрение и дава възможност на деца и младежи на възраст от 6 до 18 г. да преминат до 31 октомври 2015 г безплатен скрининг на очите в оптики и медицински центрове в цялата страна. Информационни материали за кампанията са разпространени в над 2000 училища в страната чрез 28 Регионални инспекторати по образованието.

В рамките на кампанията е предвидена специална анкета която да бъде попълвана от родители онлайн на адрес: www.kwiat.bg и в оптиките, където се извършва безплатен очен скрининг. В резултат от кампанията, освен реално установените проблеми със зрението при конкретни деца, ще бъде събрана важна информация за състоянието на зрението на децата в предучилищна и училищна възраст. Такава актуална информация към настоящия момент липсва.