Филмов композитор създава „Войната на инструментите“

Александър Костов изгражда уникална платформа, в която една песен звучи в различни варианти, а слушателят „дирижира“ аранжимента

 Сюжетът на видео игрите дава идея на младия композитор за новия проект

Да правиш филмова музика, музика за видео игри и гейминг предизвикателства… Да играеш с нотите и да диктуваш настроението, като дори вкарваш инструментите във война… Това го може само Александър Костов!

32 годишният Александър е един от малкото българи, участвали в записите към музиката на световни хитове като: сериала „Короната“ ( The Crown), филмът с  Бен Алдридж  „Да пееш в Париж“ ( Paris song), култовите видео игри “Total War Three Kingdoms” или “Assassin’s Creed Odyssey” и още много други. Като част от екипа на семплинг компанията Strezov Sampling, Алекс участва в създаването на продукти използвани от филмови композитори по цял свят и този поглед към международните тенденции му помага да развие своя собствена идея.

Проектът „Войната на инструментите“  е уникална интернет платформа, която представя една песен записана в три коренно различни стилово и ансамблово варианта, но звучащи в абсолютен синхрон. Програмата позволява да се добавят и изключват инструменти, да се миксират трите записа, така че да се  експериментира с музиката и да се получи различен аранжимент. „Идеята всъщност възникна от битките на героите във видео игрите– споделя Александър Костов- помислих си какво би било ако вместо персонажи, инструментите да влязат във война. И тъй като досега бях правил различни аранжименти на една и съща мелодия, реших да отида до абсолютната крайност, в която не се повтаря един и същи инструмент в различните версии“.

Стартовата, авторска песен от проекта е със заглавие „It`s My Time To Bе Alive“.  Записана е със симфоничен оркестър, във фънк-рок вариант и в електро-денс вариант. Дванадесет бутона добавят или премахват гласовете на трима вокалисти и специфичните за всеки от стил музика инструменти. „It`s My Time To Bе Alive“ може да бъде слушана както в опцията само с вокал или инструмент, така и с включени всички възможни варианти. Една година отнема на Александър да изгради платформата събере екипа и реализира проекта, в който се включват:  Sofia Session Orchestra, басистът Тони Пиперов от Full Circle, невероятният Джейми Рашед, който сега обира симпатиите в „Гласът на България“,  мега талантливите Дани Димитров и Ева-Мария от Deep Zone Project и още много други музиканти, които може да видите и призовете за нестандартна битка във:

„ВОЙНАТА НА ИНСТРУМЕНТИТЕ“

WAR OF THE INSTRUMENTS