Пътят от пазарен лидер в Унгария до „Продукт на годината“ в категория „Кафе напитки“ в България –историята на ENERGY COFFEE

За предизвикателствата пред бранда разказва Елена Петкова, Регионален маркетинг мениджър на HELL ENERGY за България, Испания, Турция, Босна и Херцеговина, Северна Македония

  

След само две години на българския пазар, тази година серията ENERGY COFFEE получи приз „Продукт на годината“ 2022 в категория „Кафе напитки“. На какво се дължи този успех?

Конкурсът “Продукт на годината” е най-голямата световна награда за иновации в продукти и услуги, гласувани от потребителите. В България проучването бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред представителен панел от 2000 респонденти, следвайки установената методология на програмата, което за нас е истински високо отличие, тъй като представя директната обратна връзка на потребителите за продуктите ни. Вярвам, че високата оценка на серията айс кафета ENERGY COFFEE се дължи на композицията, висококачествените съставки и хармоничния вкус на продуктите.

Освен че имаме най-висока цялостна оценка от потребителите, тествали продукта, имаме и по-високи от средните нива за атрактивност на продукта, иновация, вкус и намерение за закупуване.

Според потребителите, участвали в проучването, серията ни айс кафета ENERGY COFFEE е изненадваща и модерна, предназначена да направи живота им по-лесен и много полезна. Горди сме от високото признание и най-вече от това, че усилията на колегите от всички звена на компанията са оценени от най-важното жури – потребителите.

 

Какво прави серията ENERGY COFFEE по-различна и предпочитана?

Това, на което залагаме във всички свои продукти, е безкомпромисното качество. ENERGY COFFEE не прави изключение в това отношение – напитките съдържат ултрапастьоризирано мляко, истинско кафе и кофеин. Самият процес на ултрапастьоризация ни дава възможността да произвеждаме ENERGY COFFEE без консерванти.

Ключов фактор при ENERGY COFFEE е, че дава на потребителите възможността да се насладят на истинско кафе изживяване навсякъде и по всяко време, което е много важно за съвременния начин на живот, през който често сме в движение и преминаваме от задача към задача с по-малко време за лично удоволствие. Тук идва възможността да се насладим на приятно кафе с високо качество и да си дадем „глътка“ наслада между ангажиментите.

Друг важен фактор, който взехме предвид при създаването на серията, е необходимостта от голямо разнообразие, което да посрещне различните нужди и вкусове на нашите потребители. Предоставеният избор е не само в посока на разнообразните вкусове, като класическите Лате, Капучино и Двойно еспресо, или по-разчупените Солен карамел и Ром-Орех, но е насочено и към хората с различни потребности. Затова имаме безлактозни варианти, както и такива без добавена захар.

Още едно от ключовите предимства на ENERGY COFFEE е, че освен високото качество и голямото вкусово разнообразие, продуктите ни са създадени и с дългосрочна мисъл за околната среда, както се вижда от опаковките им. Стилните алуминиеви кенчета запазват перфектно качеството на напитката, като допринасят за кръговата икономика и устойчивостта – те са безкрайно рециклируеми.

 

Какви предизвикателства срещнахте при пускането на серията на българския пазар?

Когато представихме ENERGY COFFEE линията на българския пазар през 2020 г., вече имахме за пример успешните практики от родината на HELL, Унгария, където пазарният дял на продукта по това време беше 29,5%. Това беше и моментът, в която ENERGY COFFEE спечели лидерска позиция на родния си пазар. Днес продуктът притежава около 50%[1] дял от вътрешния пазар в Унгария.

Не сме се и съмнявали, че продуктът ще е успешен. Все пак, представянето на нов продукт на добре позната и известна с енергийните си напитки компания, каквато е HELL ENERGY, крие и своите предизвикателства. HELL ENERGY е производител на само на енергийни напитки, но и на отделни серии напитки, насочени към консуматори, които търсят и очакват различни качества и функционалности от напитките си.

Пример за това е и ENERGY COFFEE серията, която трябваше да представим правилно на консуматорите заедно с нейните качества и функционални ползи – да обясним, че това не е енергийна напитка с вкус на кафе, а млечна напитка с кафе екстракти.

 

Какви новости могат да очакват потребителите?

Като бранд, традиционно фокусиран върху иновациите и воден от нуждите и вкусовете на консуматорите си, ние непрекъснато се развиваме и предлагаме нови и интересни възможности. Последните ни вкусови иновации през тази година бяха Солен карамел и Ром-Орех.

Също така, освен да се свързваме с консуматорите си, обичаме и да ги провокираме и да ги изненадваме не само с продуктите си, но и с интересни активации. През тази година имахме няколко игри, в които раздадохме стотици тематични награди. Във всичко, което правим, влагаме лично отношение и по този начин избрахме и награди, които да следват и допълват начина на живот на консуматорите ни, като например скутер Vespa Primavera 50, който също като продуктите ни, може да донесе изпълнени с наслада изживявания.

Иновациите са ключът към успеха, а ние сме подготвили много за следващата година както по отношение на продуктите, така и в посока на интересни инициативи и игри с награди!

[1] Данни към м. август 2022 г.