Представиха емблематичния календар на Lavazza за 2023 г. от Алекс Прагер и книга от дизайнера Фабио Новембре, която показва 10 последователни календара с ангажимент към устойчивостта
Като място, на което световните култури и идентичности могат да се срещнат, кафенето и барът са незаменими. Защото кафето, социална напитка по подразбиране, с природата си улеснява срещите. Баровете, както и кафенетата, в продължение на повече от два века са били естествените места за среща на различни култури по целия свят.
Те са известни приобщаващи места, където срещите намаляват различията. Със своя календар за 2023 г., създаден и тази година под творческото ръководство на агенция Армандо Теста, Lavazza възприема послание, предавано от барове и кафенета на всички географски ширини – “ДА! ОТВОРЕНИ сме“, добросъседска покана да влезете и да се насладите на изживяване на удоволствие и празничност.
След пандемията и в момент, когато комплексността на събитията създава пречки и разделения в обществото, Lavazza кани всички да бъдат отворени и да видят различията между нас като ценен ресурс, който обогатява общността. Календарът за 2023 г. на фотографа Алекс Прагер и книгата на Фабио Новембре имат едно и също заглавие „ДА! ОТВОРЕНИ сме“ и двете въплъщават основната концепция за красотата на човечеството, което преоткрива своята жизненост и любопитство, изразявайки индивидуалността и свързвайки индивидите.
Чрез изкуството, израз на индивидуален талант и креативност, които се превръщат в общо наследство, Lavazza продължава по пътя, очертан от историята на нейния календар и посланията, едновременно универсални и актуални, които се стреми да предаде. Премахването на бариерите е цел, постижима за всеки, особено когато е стимулирана от визията на артист като Алекс Прагер. Всяка малка история, като всяка чаша кафе, е потенциален източник на емоции, красота и споделяне, които са точно там, на леснодостъпно място, чакайки някой да ги грабне. Баровете ни напомнят, че човечеството не може да бъде етикетирано и категоризирано и че само чрез взаимно уважение можем да споделим радостта от неочакваната среща, усмивката на непознат, чувството да си част от световната сцена на неизчерпаемите чудеса.
В календара за 2023 г. барът е място едновременно реално и метафорично, атмосфера, в която Алекс Прагер изучава уникалността на индивида, за да подчертае неговата стойност, като по този начин възприема темата за нашата обща човешка природа и посреща различията ни – концепции, които оживяват визията на Lavazza и са толкова важни за света днес.
Сериите от изображения на Прагер – широки изгледи, редуващи се с близки планове, се характеризират с прецизната си конструкция и едва доловим провокативен хумор, докато нейният вкус към цитати, една от основните характеристики на фотографията й, смесва алюзии към класическия Холивуд, фрагменти от експериментално кино, фантастика и хиперреализъм, поп иконография и сценична фотография. Резултатът е композиция от наситени цветове, непредсказуеми и жизнени като живота на избраните от нея хора. Това е календар, в който изображенията говорят сами за себе си, без нужда от надписи, и достигат до наблюдателя с топлината и възстановяващия капацитет на най-доброто кафе.
„С този нов художествен проект“, споделя членът на борда на Lavazza Group Франческа Лаваца за новия календар, „Lavazza възнамерява да предаде важни послания за разнообразието и приобщаването и го прави, започвайки от собствения си произход и кафето, което винаги е било нарицателно за социалност, като безбройните места, които го сервират. През последните десет години Календарът се превърна в нещо като манифест за нас, в който използваме изкуството като средство за фокусиране върху теми, които дълбоко ни вълнуват и са в съответствие с визията и ангажиментите на компанията.
Изданието за 2023 г. е нова глава в историята на устойчивостта, написана от Календара през последните десет години. Разказва за историята на последните две издания, а именно „Новото човечество“ (2021) от 13 световноизвестни фотографи и „Мога да променя света“ (2022) от Емануел Любецки, един от най-добрите кинематографисти в света.
„ДА! ОТВОРЕНИ сме“ е арт проект, който цели да бъде и инструмент за промяна. Обръща се към широката публика и има специален фокус към младите хора. Благодарение на визията на своите артисти и посланици, той помага за повишаване на информираността на хората, точно като една от фигурите, появяващи се в това издание, Леванте, обичана от публиката италианска певица и автор на песни. Чувствителна към различията, които ни разделят и способна да канализира отдаденост и устрем в своята поезия, тя се вписва идеално в образите и концепцията на календара за 2023 г.
„Барът отново е притегателният център на нашите истории. Барът като идеално място, в което всички различия се приемат без етикети и йерархии. Микроистории, пълни с човечност, разказани с безпогрешния стил на Алекс Прагер, както и с богатството на нейната сценична композиция, нейната неосъждаща позиция и способността й да разчита хармонията между линиите на истината и фантазията. Би било страхотно, ако хармонията, която намираме в снимките на Алекс, съществуваше навсякъде по света“, коментира Микеле Мариани, изпълнителен творчески директор на агенция Армандо Теста.
По време на представянето на Календара в Музей на италианския дизайн в Милано, беше публично представена и книгата на Фабио Новембре „ДА! ОТВОРЕНИ сме“. Следвайки решението на Lavazza да отпразнува последните десет години от фокуса на календара си върху околната среда и социалната устойчивост, „ДА! ОТВОРЕНИ сме“ е околосветско пътешествие под формата на книга, фокусирано върху ценностите, които винаги са ръководили компанията и цялата работа от десет години на интензивна творческа дейност и конкретни инициативи за промяна.
Произведена под художественото ръководство на Novembre Studio е хибридна публикация, която включва дизайн на корицата от художника Емилио Исгро, поръчан от Lavazza, за да даде поетична интерпретация на концепцията за пътуване, и въведение от Мухамад Юнус, световноизвестният икономист, спечелил Нобеловата награда за мир за 2006 г. за работата си по микрокредитирането. Едновременно книга със снимки, пътепис и документиране „зад кулисите“, тя посещава местата за фотосесии на календара в поредица от интервюта, в които Марио Калабрези слуша главните герои, които са работили по календара на Lavazza през последното десетилетие, включително дългогодишните сътрудници Карло Петрини, Стив МакКури, Масимо Ботура, Соня и Джефри Сакс, които споделят същата визия.
„Създаването на този том беше прекрасна възможност да преживеем отново пътуването на компанията през последните десет години с думите на хората, които ни вдъхновяваха по пътя, и да хронифицираме еволюцията на нашите въпроси и проекти за устойчивост и среща с езика на изкуството , който винаги е бил инструмент за диалог и надграждане на посланията“, коментира членът на борда на директорите на Lavazza Group Франческа Лаваца.
Започвайки от Торино, където са корените на компанията, това завладяващо визуално и вербално приключение обиколи целия свят, спирайки в Европа, Африка, Азия и Южна Америка, преди да пристигне в Лос Анджелис, където беше произведен календарът за 2023 г. Уникален призив за действие за човечество, което е многостранно, добре информирано, приобщаващо и фокусирано върху утрешния ден.
Видео представяне на календара: https://www.youtube.com/watch?v=1amQVdeOHCQ