Нова празнична история от Джани Родари се впуска в търсене на перфектната „Играчка за Коледа“

 

С илюстрации от Дамян Дамянов книгата излиза за пръв път на български език. 

 

Трескавото търсене на подаръци преди коледните празници си е объркващо преживяване за всекиго. Но какво ако някой ви каже, че съвършеният подарък наистина съществува и се крие в невзрачно магазинче в Рим? Бихте ли го купили?

За пръв път на българския книжен пазар може да откриете „Играчка за Коледа“ – нова празнична история от любимия на деца и възрастни италиански разказвач Джани Родари („Торта в небето“, „Атaланта“, „Приказки на пишеща машина“, „Джелсомино в Страната на лъжците“, „Граматика на фантазията“, „Приказки колкото усмивка“, „Любими коледни истории от Джани Родари“, „Фантастичната гондола“).

Имало едно време един господин, който излязъл на изключително важната мисия да купи играчки, които да подари на своите деца и внуци. За негова огромна изненада обаче всички играчки, които той толкова си е мечтал да има като дете, вече просто не съществували. От витрина до витрина, от магазин до магазин новите играчки ставали все по-чудати и неразбираеми, а той – все по-объркан и обезкуражен.

След часове напразно скитане, точно когато бил напът да се откаже, тънко гласче се обадило от малко магазинче с предложение за джаджа, която на пръв поглед приличала на обикновено дистанционно управление за телевизор. А всъщност притежавала твърде необикновена сила…

Запленен от неочакваните фантастични умения на играчката, господинът се зарадвал, че най-после е извадил късмет да открие най-прекрасния подарък –  това си било направо сбъднато желание! Но дали това желание наистина е за добро? Все пак понякога дори най-хубавите изненади си имат своите недостатъци.

Украсена с невероятните илюстрации на Дамян Дамянов, „Играчка за Коледа“  отново потапя читателите в невероятното въображение на великия Джани Родари, с чиито истории израстват толкова много поколения деца. Почти пророчески в своята актуалност, този чудат, забавен и празничен разказ има още по-дълбоко значение в днешния свят, където подаръците стават все по-сложни и дигитални, а изборът – все по-труден.