Ексклузивно интервю с Дейв Ериксон за „Пази се от живите мъртви“

Dave Erickson and Greg Nicotero copy

В навечерието на премиерата на втория сезон на “Пази се от живите мъртви” AMC Global предлага ексклузивно интервю с изпълнителния продуцент и шоурънър на филма Дейв Ериксон. В него Дейв Ериксон разглежда драматичния развой на сериала и някои от сцените на брега на океана в новия сезон, като подсказва детайли и за оригиналните рекламни материали на заснетата в Мексико продукция. Ексклузивната премиера на втория сезон на “Пази се от живите мъртви” по AMC Global ще се състои в над 125 страни заедно с премиерата по AMC в САЩ.

Премиерата в България на сезон втори на „Пази се от живите мъртви“ (“Fear the Walking Dead”) – съпътстващият сериал на световния хит „Живите мъртви“ (“The Walking Dead”), ще се състои по AMC в понеделник, 11ти април, в 04:00 часа – едновременно с премиерата на филма по AMC в САЩ, с повторение по-късно същата вечер в праймтайма, в 23:00 часа.

Изпълнителни продуценти на филма “Пази се от живите мъртви” са шоурънърът Дейв Ериксон, Робърт Къркман, Гейл Ан Хърд, Грег Никкотеро и Дейвид Алпърт, Филмът е заснет с участието на Ким Дикенс в ролята на Медисън, Клиф Къртис в ролята на Травис, Франк Дилейни в ролята на Ник, Алиша Дебнъм-Кери в ролята на Алиша, Рубен Блейдс в ролята на Дениъл, Мерседес Мейсън в ролята на Офелия, Лоренцо Джеймс Хенри в ролята на Крис и Колман Доминго в ролята на Странд. Вторият сезон на сериала на AMC Studios се снима на полуостров Байя, Мексико, в Студио „Байя“ – мястото, където в последните години са заснети някои от най-великите филми на фона на океана. Вторият сезон на “Пази се от живите мъртви” ще съдържа 15 епизода, които ще бъдат излъчени в две части, като първите седем епизода ще започнат през април, а останалите осем ще бъдат излъчени по-късно през 2016 година. Първият сезон, който постигна рекордни резултати в цял свят, включително най-висок рейтинг от всички сериали в кабелната история на САЩ, завърши с това как Медисън, Травис и тяхното увеличено семейство бяха временно подслонени в комплекса от затворен тип на Странд с изглед към Тихия океан. Тъй като гражданското неподчинение продължава да нараства и мъртвите превземат Лос Анджелис, Странд се подготвя да избяга на голямата си яхта “Абигейл”, акостирала в близост до брега.

В следното ексклузивно интервю Дейв Ериксон разкрива за първи път някои интересни подробности  за новия сезон на „Пази се от живите мъртви“

Каква е разликата между “Пази се от живите мъртви” и “Живите мъртви” и дали “Пази се” ще бъде интересен за онези, които не са гледали “Живите мъртви”?

Определено да – не е необходимо да сте гледали “Живите мъртви”, за да се увлечете по “Пази се”.  В разговорите ми с много хора – с актьорите, продуцентите и някои зрители всички бяха единодушни, че начинът, по който сме представили историята, не предполага да сте предварително запознати с комикса или с другия сериал.  Но, ние сме го организирали по такъв начин, че ако сте фен на оригиналните графични романи и гледате “Живите мъртви”,  да можете веднага да разпознаете митологията и да видите различните пластове на разказа.  Само че, вие ще забележите и различния подход на “Пази се”, различната му гледна точка.

В първия сезон говорихме много за идеята, че в самото начало на “Живите мъртви” е показан период, в който Рик Граймс е в кома.  Зрителите получиха представа за това, което той изпуска.  Но, ако се вгледате в организацията на първия сезон на “Пази се”, на края той не завършва с финален кадър, от който действието да прескача в Грузия в навечерието на събуждането на Рик.  Ако проследите хронологията, в този момент на нас все още ни се губят няколко седмици.  Така че, интересното по отношение на преминаването от първия към втория сезон е, че нашето семейство беше относително изолирано.  От първите няколко епизода, когато  те осъзнаха, че нещата се разпадат и светът се променя, до пристигането на Националната гвардия и затварянето им в лагер те смятаха, че навън нещата са в процес на оправяне.  И едва на финала те се убедиха, че нещата се разпадат катастрофално.

Това е забележителното в началото на втория сезон – балонът се спуква!  Те са принудени да бягат от сигурността, която са смятали, че ще намерят при военните, озовавайки се на брега, заобиколени от опустошение и гибел.  Така че, сега нашето обединено семейство е изправено през задачата да разбере точно колко зле стоят нещата.  Докъде са напреднали събитията?  Дали не са завладели цялата страна?  Целия свят? Това ги поставя в една наистина интересна ситуация, в която по време на първия сезон те вече са разбрали много един за друг и за своята същност и за това, което са готови да направят, когато нещата се влошат още повече – но, докъде ще стигнат в реализацията на това?

В първия сезон всяко от семействата преживя някаква огромна загуба.  Дали във втория сезон това ще ги обедини и ще им помогне да намерят начин да оцелеят?

Ами, това е интересно, защото едно от важните неща за Робърт Кърман, когато започнахме да развиваме драмата, беше темата за насилието и как всеки от героите се отнася към него.  И тук се имаше предвид не само ‘смъртта’ на заразените, но и това как всеки от героите ще реагира, когато му се наложи да убие някой заразен?

Към края на първия сезон те бяха нападнати от орда зомбита и на повечето от тях (с изключение на Травис, Крис и Алиша) им се наложи да се бият със заразените и да убият някои от тях.  Така че въпросът, който се разглежда, е въпросът за последствията от това насилие и за морала на всеки от тях – как те ще се научат да преодоляват всичко при преминаването към втория сезон?
Освен това, те са станали свидетели на разгрома на Лос Анжелис.  Сцените, в които те пътуват с кола през опустошения, изоставен, мъртъв Лос Анжелис означават, че те са напуснали дома си.  Те са загубили дома си, приятелите си, съседите си и това е катастрофално.  Мисля, че в началото всички те са изпаднали в някакво психическо разстройство, след което вниманието се насочва към връзките, които те изграждат и, естествено, към отношението им към насилието.

Сега, във втория сезон, те са намерили убежище на яхтата на Странд ‘Абигейл’, и според мен, това което ние много скоро ще разберем още в първите няколко епизода, е че те не са единствените, на които им е дошла на ум тази блестяща идея.  Те не са единствените, решили да избягат по вода от Лос Анжелис. Това ще създаде допълнителни конфликти.  Какво ще направят те, когато се изправят от една страна – срещу заразените, и от друга – срещу останалите оцелели?  Как ще се отнесат към тях и къде се крие по-голямата опасност?

В края на първия сезон Странд каза: “Единственият начин да оцелееш в един луд свят е и ти да полудееш”.  Как се проявява това във втория сезон?

Мисля, че голямата идея на втория сезон на “Пази се” е – когато разберат, че светът се е сринал, когато разберат, че няма път назад, как това ще повлияе на трансформацията на всеки от героите?  Дали ще се подчинят на случващото се?  Дали ще бъдат завладени и погълнати от апокалипсиса или ще променят из основи същността си?  Ще могат ли да продължат да се борят с това, което става, и да се опитат да запазят човешката си същност?

Това е тема, която започнахме в първия сезон, особено по отношение на Травис, и аз мисля, че във втория сезон ще видим нейното развитие.  Едно от нещата, които и Лайза, и Медисън казаха за Травис е, че ако му се наложи да убие някого от тях, това ще го съсипе.  Мисля, че един от интересните въпроси в този сезон е дали това действие го е съсипало или той ще успее да се съвземе, не само заради себе си, но особено заради Крис, който току-що е загубил майка си?

Това е едно крехко, но насилствено прераждане за всеки от героите, участващи във втория сезон и аз мисля, че вие ще видите елементи на тази ‘лудост’ у много от тях – Ник, Травис, Дениъл.

Като стана дума за Дениъл Салазар (в ролята – Рубен Блейдс), в първия сезон имаше намек за някои доста тъмни моменти от неговото минало.  Ще научим ли повече за това по време на втория сезон и как това ще се отрази на взаимоотношенията му с дъщеря му Офелия (в ролята – Мерседес Мейсън)?

В първия сезон разбрахме, че Дениъл определено не е скромен бръснар.  Истината е, че той е извършил големи жестокости; той е извършил някои много свирепи действия в миналото си.  Жена му Гризелда знае за това.  Тя не знае подробности, но знае самия факт. Въпреки това, тя го е подкрепяла и дори му е предлагала опрощение на греховете, само че нея вече я няма.  Но, дъщеря му Офелия едва сега научава за тази негова страна и го осъжда.  Офелия е прекарала голяма част от живота си, защитавайки своите родители – имигранти, с чувството че те са малко старомодни; че те са от ‘едно време’ и че те са се борили да се интегрират в американския начин на живот.

Тя наистина е посветила много енергия и време в усилията си да се грижи за тях и сега разбира, че те са били много по-способни, отколкото тя ги е смятала. Освен това, тя разбира, че не е имала никаква представа какви са родителите й и кой е баща й сега.  Сега тя се опитва да разбере кой е той, докато той очаква от нея някакъв вид изкупление и прошка.  Тя вижда баща си и това, което се е случило на майка й и смята, че майката е платила за греховете на бащата.  Това семейство носи голям емоционален товар във втория сезон.

В края на първия сезон станахме свидетели на откровението на Ник (в ролята – Франк Дилейни), в което той призна че е преживял личен апокалипсис като наркоман и че сега други хора започват да вървят по този път.  Какво е значението на това за развитието на неговия образ във втория сезон?

Това е много важна част от неговото развитие. В края на последния сезон Ник получава проблясък на яснота. Той вижда как светът се разпада, но за първи път той е чист от наркотици.  Той вече няма да може да си ги набавя.  И той разбира, че в предишния си живот много пъти е избягвал смъртта и сега е време да се запита как и защо е оцелял

Мисля, че той е обзет от нещо като благоговение и омагьосване.  Той наистина се интересува от това, което се случва сега около него.  Той наистина се интересува от мъртвите и е обзет от мисълта, че му е даден втори шанс в този нов свят.  И тъй като има по-голям опит в това да живее на ръба, той се чувства по-комфортно в този нов свят.  За него това е възможност да погледне на апокалипсиса по начин, непознат за останалите. Той има друг опит с проблема за оцеляването и сега е в по-изгодна позиция от тях.

Заразените в “Пази се” се намират в доста по-малка степен на разлагане от зомбитата в “Живите мъртви”.  Как това се отразява на реакцията на героите спрямо тях?

Във втория сезон ние сме по-напред във времето, така че те са се разложили малко повече и са малко атрофирали.  Освен това, има други фактори и елементи.  Намираме се в солената океанска вода под парещите лъчи на слънцето.  Така че, вие ще забележите разлика във външния им вид, но тъй като те са били заразени наскоро, е много трудно да бъдат убити.  Това има своята емоционална цена.  Всъщност, ние придаваме човешки облик на мъртвите и искаме да продължим да показваме колко тежко е за нашите герои, когато са принудени да елиминират ‘хората’.

Някои от нашите герои продължават да смятат заразените за същества, притежаващи някакви остатъци от човешки облик и може би – някакъв интелект и способност да разбират.  Първата ни орда зомбита се появи в края на последния сезон и ние определено ще загубим още повече заразени в този сезон.  Но, ние продължаваме да споделяме идеята на Робърт – ние не искаме да третираме мъртвите просто като ‘пушечно месо’.  Мисля, че това придава допълнително измерение на повествованието, което трябва да изследваме.  Така че, независимо от това, че те изглеждат още по-отвратителни, ние не искаме да игнорираме човешките им качества.

Защо е важно заразените да не се превърнат просто в “пушечно месо”?

Нещо, което е интересно за целия жанр е, че можете да проектирате всички човешки тревоги, всички фобии и страхове върху немъртвите. Специфичното за зомби жанра е, че това ви дава възможност да убиете страховете си. Мисля, че това е някакъв вид катарзис, който ви дава възможност да вземете на прицел всичко, което мразите, и всички неща, които ви държат будни през нощта, и да ги унищожите завинаги.

Освен това, аз мисля, че ние не бихме искали да изпаднем в положение, в което заразените прииждат на талази, които биват покосявани, без това да оказва някакво влияние върху героите. Същественото е това, че трябва да се случва нещо в емоционален план.  Ние искаме да сме сигурни, че всяко взаимодействие с мъртвите е повод да се поднесе някаква идея по отношение на съответния герой, която да послужи за развитие на повествованието.  Насилието нанася на героите, които го извършват, същите щети, като щетите, които те нанасят на унищожените от тях заразени.

Какви са впечатленията ви от снимките в Мексико?

При снимките в Байя наред с американската част от екипа имаше и много технически специалисти и художници от Мексико сити и много местен персонал, работещ в Байя.  Това беше грандиозно начинание и, доколкото мога да си спомня, то няма аналог в досегашната история на телевизията.  Това беше непозната територия за всички нас – за сценаристите, за режисьорите, за всички продуценти, и за мрежата.  Чувството, което изпитвахме, беше чувство на истинско удовлетворение и аз мисля, че ние ще покажем на зрителите нещо, което не са виждали досега.

“Пази се” е наистина един разностранен филм и това е много важно за нас.  Когато снимахме в Лос Анжелис, по-точно в източната част на Лос Анжелис, ние проучихме места, които не се показват често по телевизията или във филмите.  При работата си в Мексико ние продължихме тази тема.  Беше страхотно, че имахме възможност да работим с мексикански режисьори, сценаристи и технически персонал, и с Бернардо Трухильо – дизайнерът на нашата продукция, който живее в Мексико сити. Той беше забележителен със своята енергия и уникалната си и безценна визия.

Мисля, че разнообразието е отличителна черта на целия филм. Ние имаме невероятно разнообразен състав и технически екип и според мен, това придава колорит и различна визия на филма.  На това се дължи богатството на филма.

Има ли още нещо във връзка с предстоящия сезон, което бихте искали да споделите с феновете?

Мисля, че най-интересният въпрос е следният:  Всички знаем, че ще бъдем на яхта, защото видяхме това в края на първия сезон, но… къде ще отидат героите?

Мисля, че ние бързо ще разберем, че океанът не е по-сигурно място от сушата и че водата крие други неудобства и опасности.  Това принуждава героите да изберат крайната си цел.  Но, коя ще бъде тя? На север към Ванкувър или на юг към Кабо?  Яхтата притежава невероятни възможности и резервоар, пълен с гориво, така че на практика, те биха могли да прекосят Тихия океан и да изминат 3,000 мили и повече до Хавай. Накрая бихме могли да поставим зомбита дори в рая! [Смее се].

Това е интересният въпрос през първите няколко епизода от новия сезон: Какво пристанище ще намерят героите и когато пристигнат в него, дали то ще се окаже безопасно или не?

 “Talking Dead” – обзорен филм с водещ Крис Хардуик, ще бъде показван заедно с всеки епизод на “Пази се от живите мъртви” и ще се излъчва ексклузивно за първи път на повечето пазари на AMC Global през цялото времетраене на втория сезон. Хардуик ще кани членове на актьорския състав, продуценти и знаменитости, за да разговарят за най-новия епизод на “Пази се от живите мъртви”, и ще показва сцени зад кулисите и интервюта.

Коментари

comments