V+O Communication отбелязва 15-тата си годишнина в България с кампанията „Думите имат сила“

 

 

„Думите имат сила“ е дигиталната кампания, която  V+O Communication стартира по повод 15-тия си рожден ден в България. С нея агенцията за стратегически комуникации насочва вниманието върху правилния подбор на думите, техния смисъл и сила за създаване на правилна комуникация.

„Думите са в сърцето на общуването. Всяка дума носи енергия. Превръщането на някой от тях в модерни, прекомерната им употреба и пришиването им в неправилен контекст ги изхабява и обезсмисля. „Изхабените“ думи внасят само шум, но не й стойност. Това ни пречи. Затова си пожелавам всички, които се занимаваме с комуникация да подбираме внимателно и с грижа думите. Само тогава една история става интересна и достоверна, а това не излиза от мода. Същото мнение споделиха много колеги от гилдията и журналисти.“, коментира Светлана Савова, управляващ директор на  V+O Communication България.

В специално създадената анкета „Топ 3 на най-преекспонирането думи“ над 200 човека, които имат професионално отношение към комуникациите споделиха своите предложения. Така бяха определени 15-те най-застрашени думи (подредени по азбучен ред): алтернатива, визия, екосистема, ексклузивен, етичен,  ивент, иновация, истински, ключов играч, колаборация, проактивен, прозрачен, статукво, уникален, устойчив.

Резултати от анкетата са препотвърдени и от анализа на съдържанието в материалите, отразяващи събитията около местните избори в България. Въпреки, че политическото говорене е частен случай, по данни на мониторинговата агенция Perceptika от изведените 15 думи при комуникационните специалисти с най-голяма честота на използване са прозрачен (9989 пъти), алтернатива (7268 пъти), визия (5207 пъти), истински (5169 пъти), статукво (1621 пъти), уникален (1415 пъти).

„За да повдигнем темата за изхабените думи избрахме различен, леко самоироничен подход. Съвместно с Китодар Тодоров създадохме видео, в което класическия текст на разказа на Иван Вазов „Една българка“ „обогатихме“ с 15-те най-застрашени думи. Ефектът, разбира се, е трагикомичен. И защото целта ни е не само да повдигнем темата, а и да образоваме, кампанията ще продължи в рамките на 15 седмици. Всяка седмица ще представяме по една от тези „15 златни“ думи с нейното значение от тълковния речник и чрез визия, разработвана като карикатура, за да привлечем внимание и съпричастност към темата.“, допълни Яворка Петрова PR директор на V+O Communication.

Видеото може да видите тук – shorturl.at/pyLTX

Коментари

comments