Sanofi отчита стабилни финансови резултати в България и по света

 

Компанията бе отличена като „Най-добър работодател в глобален мащаб“

 

За поредна година биофармацевтична компания Sanofi отчита стабилни финансови резултати в световен мащаб с годишни нетни продажби в размер на 34,46 милиарда евро, от които 9,34 милиарда евро в Европа.

Доходността от акциите на Sanofi е 5.47 евро и бележи ръст от 5,1% на годишна база при постоянен обменен курс. Предложеният дивидент на борда е от 3,07 евро на акция като това е 25-и пореден период с нарастващ  дивидент.

„През 2018 г. направихме добър прогрес в приоритетните ни проекти и увеличихме капацитета си в научно-изследователската дейност. Миналата година финализирахме придобиванията на Bioverativ и Ablynx, които ни помогнаха да засилим позициите си в областта на редките кръвни болести и дадоха допълнителна стойност за компанията ни като цяло. Това е и причината подразделението ни –  Sanofi Genzyme – за онкология, множествена склероза и редки болести да бележи ръст от 30% за изминалата година. Фокусът ни през 2019 г. продължават да са успешното развитие на бизнес приоритетите ни както и трансформирането на компанията, за да отговори напълно на динамиката нашата индустрия.“, коментира Оливиер Брандикур, главен изпълнителен директор на Sanofi.

Представянето ни на българския пазар следва тенденцията на стабилност на глобалната компания.  През 2018 г. Sanofi се нарежда на 7-мо място по продажби в абсолютна стойност в страната и на шесто място сред иновативните компании представени в България, по данни на IMS Health. В абсолютна стойност годишните продажби на Sanofi са в размер на 41,595 млн. евро.

Най-голям дял в продажбите в България (28%) формират „Продукти без лекарско предписание“, които бележат двуцифрен ръст от близо 16% на годишна база. Част от добрите резултати на подразделението се дължат и на новите продукти без лекарско предписание, които бяха пуснати на пазара – Novanight, Muconasal Natural Triple Effect, Mucosolvan Natural Complete, Dulcosoft,  Magne B6 Forte, Magne B6 Stop Stress и Essentiale Express.

На второ и трето място като дял от продажбите на Sanofi в България  се нареждат с по около 25% дивизиите “Обща медицина“ (General medicine)  и  Sanofi Genzyme – бизнес подразделението за онкология, множествена склероза и редки болести. Подразделението „Диабет и сърдечно-съдови заболявания“ е с 16% дял в продажбите на компанията в страната, a Sanofi Pasteur  – с 5%.

Освен стабилните финансови резултати, Sanofi получи сертификата „Най-добър работодател в глобален мащаб“. Отличието се връчва от независимата организация Top Employer Institute, която одитира компаниите по света по международни признати стандарти. Глобалният сертификат е поредната висока оценка за устойчивата и дългогодишна политика на Sanofi в развитието на човешките ресурси и добрите условия на труд в компанията.

Коментари

comments