Видеоигрите и онлайн стрийминга – големите победители в COVID-19 епохата

Отменени концерти, събития, затворени кинозали и театрални сцени. Развлекателния бизнес понесе доста голям удар по време на коронавирус пандемията. В същото време той е сред основните пилони, които помогнаха за по-лекото преодоляване на периода на социална изолация през пролетта. Логично, това доведе до ръст на потреблението на видеоигри, мобилни приложения и на стрийминг платформите за филми и сериали като Netflix, Hulu и др.

Гейм индустрията затвърди своите позиции в развлекателния сектор в тази обстановка. Тя отчита непрекъснати ръстове на приходите и от няколко години е по-голяма като пазар от филмовата. Пандемията доведе до по-ясното изразяване на тази тенденция.

Интересът към игрите

Видеоигрите са един от изборите за прекарване на допълнителното свободно време. Особено от по-младата аудитория, но не само. 34% от потребителите в САЩ са пробвали нова игра по време на пандемията, показват данните на Deloitte.

Резултатите се усещат от всички водещи гейм разработчици, които отчитат повишени приходи през второто тримесечие. От EA, през Activision-Blizzard до Ubisoft. Това са производителите на традиционни заглавия, като основния пазар в гейм индустрията е мобилният. Там ситуацията е още по-интересна. През второто тримесечие, приходите от игри за смартфони и таблети се увеличават с 27%, показват данните на SensorTower.

Тенденцията е потвърдена от българското звено на френския разработчик на мобилни игри Gameloft. „Геймлофт България“ коментира, че има засилен интерес към заглавията на цялата група от март до юни месец, а ръстовете са сходни с посочените от SensorTower нива. Софийското студио е основано преди повече от 15 години и разполага с около 200 специалисти в разнообразни области – програмисти, дизайнери, художници, аниматори.

Геймлофт България“, подобно на всички гейм разработчици е продължила работата си по време на пандемията, като е пренесла операциите си дистанционно.

Това е ключово за нашата индустрия, защото за разлика от филмовата, ние може да продължим работа в подобна извънредна обстановка“, коментира Танко Шокеров от „Геймлофт България“.

Възходът на стрийминга

Същото важи и за видео стрийминга, който беше един от малкото филмови сегменти, които отчитаха повишен интерес през пролетта и началото на лятото. Дори при него има по-голям ръст, най-вече заради неговото дълго подценяване спрямо традиционната телевизия.

Сега стриймингът започва да се превръща в все по-основен подсегмент. Данните на Deloitte показват, че 47% от потребителите в САЩ са пробвали за първи път стрийминг услуга по време на пандемията.

Това води до рекордни резултати на лидера в този сегмент – Netflix. Стрийминг платформата отчита ръстове през второто тримесечие от 27% на приходите и удвояване на нетната печалба. Компанията е надминала очакванията си за броя абонати за цялата 2020 г. още през първото полугодие – те вече са 183 млн. при очаквани 176 млн.

Коментари

comments