Тазгодишното издание на конкурса Сайт на годината вече ще оценява и чуждоезикови проекти, създадени от българи

Организаторите на единствения български уеб конкурс добавят и категория за иновативни проекти в области като виртуална реалност и изкуствен интелект

 

Кандидатстването за новото издание на конкурса „Сайт на годината” започна и е отворено до 10 октомври. Всеки участник има възможност да се регистрира в до две от общо единадесетте категории на състезанието. Единственият български конкурс за уебсайтове се организира от “Фондация за активно развитие на уеб“ и има за цел да открои постиженията на интернет бранша у нас и да представи най-интересните проекти в него.

 

Тази година за първи път в него може да се кандидатства и с чуждоезикови проекти, създадени от български екипи. Друга важна новост е добавянето на категория за иновативни проекти в области като изкуствен интелект, виртуална реалност, отворени данни и др. Останалите категории включват сайтове на фирми, на институции и физически лица, както и такива на каузи. Отделено е и специално място на мобилните приложения, блоговете и електронните магазини.

 

“Силният интерес към миналогодишното издание на конкурса и големият брой участници показват, че в България има нужда от такова състезание, което да отличава най-интересните и качествени проекти в сектора. Радвам се, че общността подкрепя инициативата и съм уверена, че добавянето на новите категории тази година ще направи конкурса още по-интересен” – споделя Жюстин Томс, основател на Сайт на годината.

 

Всички участващи проекти ще бъдат разгледани и оценени от жури от над 30 експерта по програмиране, уеб дизайн и дигитален маркетинг от цялата страна. Победителите ще получат престижното отличие „Сайт на годината“ за съответната категория, уникална статуетка и грамота. Журито ще даде и специална награда за принос в развитието на българската уеб среда. Награждаването ще се проведе на официална церемония в началото на октомври.

 

“Фондация за активно развитие на уеб“ има за цел да популяризира онлайн средата и развитието на онлайн пространството. Тя организира конкурси, семинари, обучения, образователни кампании и други с оглед издигане качеството на уеб съдържанието, разпространение на добрите практики и изграждане на браншови стандарти. По този начин се подпомага бизнес екосистемата на уеб студия, агенции и фрийленсъри от цялата страна и се подобряват възможностите за развитие на професионалистите в бранша. Основатели на Фондацията са Жюстин Томс, Любомир Русанов и Методи Дреновски.