Пътешествие във времето, започнало от „Долината на Елена“  

 

През 1887 William Grant реализира своята мечта да построи собствена дестилерия. Нарича я „Glenfiddich“ от келтски „Долината на Елена“. Първите капки уиски потичат от медните казани точно на Коледа същата година. Няколко години по-късно, през 1909-та се появява и първата бутилка на иконичната марка.

Сега, през 2019, точно 110 години по-късно, с грандиозно парти в Club Music Jam бе отпразнувана появата на новата бутилка Glenfiddich на българския пазар.

Glenfiddich – най-награждаваното шотландско сингъл малц уиски в света, разкри новата си визия пред почитатели на марката и специални гости, сред които Ники Кънчев, Камен Алипиев – Кедъра и др.

Под притихналите светлини, на сцената се появи Владо Карамазов – домакин на събитието и дългогодишен приятел на Glenfiddich в България, който посрещна гостите и ги поведе на разходка във времето. Защото Music Jam бе преобразен именно в машина на времето. Гостите имаха възможността да се потопят изцяло в атмосферата на емблематични за историята на Glenfiddich епохи от развитието на марката – да надникнат зад завесите и да разберат детайли около създаването на самата напитка, както и да се насладят на експозиция, проследяваща иновативния дизайн на бутилките от различните години.

 

Четири тематични бара, илюстрираха ключови времеви отрязъци от историята на марката, а  посетителите се впуснаха в едно незабравимо пътешествие:

 

Автентични мебели и декор от началото на 20 век, разливащия се ритъм на суинг

и превъзходния вкус на коктейл Rob Roy (несъмненият фаворит на изисканото общество в онова време) напомняха за 1909 година и първите стъпки на Glenfiddich.

 

Бляскавата магия на 50-те и 60-те години, опияняващия Rusty Nail коктейл и вдъхновяващата история на Санди Гордън, правнук на Уилиям Грант и човекът запознал през 1963г Америка със сингъл малц уискито. Това са времената, в които бутилката се превръща в неизменна част от магията на бранда – тогава се появява революционния триъгълен дизайн на Glenfiddich – дело на един от най-влиятелните дизайнери на 20-ти век Ханс Шлегер.

 

С лекота пътешествениците се озоваха в бара, пресъздаващ периода 1970-1990 г., отпиваха от емблематичен за този период коктейл – Godfather, любим на актьора Марлон Брандо. Там ги очакваха бутилките от 70-90-те, които формираха основни характеристики на емблематичната Гленфидих визия: символа на Елена, първият „златист етикет“ и въвеждането на годините на етикета.

 

Милениумът бе последната спирка.

Старателно добавяните през десетилетията елементи – триъгълната бутилка, етикетът, наподобяващ герб и гордият елен говореха за дългия и успешен път на най-награждаваното шотландско сингъл малц уиски в света.

 

 

 

Коментари

comments