Как коронавирусът промени сегмента за изработка на сайтове и дигиталния маркетинг

 

Онлайн бизнесът и уебдизайнът получиха неочакван тласък тази пролет, което доведе до важни промени в дигиталния сегмент. От началото на извънредното положение огромен брой фирми у нас, а и в редица други страни, бяха принудени да прекратят за известен период дейността на своите физически обекти.

 

В тези условия миграцията към онлайн пространството се наложи като единствена алтернатива за мнозина и дори бизнеси, които в миналото не са обръщали никакво внимание на своето дигитално присъствие, сега се оказаха принудени да го направят. Нещо повече – тази промяна за броени дни обхвана и редица обществени и административни дейности – от учебните занятия, през театралните постановки, до заседанията на държавните институции – области, които или от години не успяваха да мигрират онлайн, или изобщо не бяха планирали да го правят.

 

“През последните месеци повече от всякога се видя нуждата от качествено уеб присъствие и фирмите вече не могат да си позволят да не полагат усилия в тази посока. Днес, когато повечето от нас учат, работят и комуникират през интернет, професионално изработеният уебсайт е от ключово значение за всеки бизнес, не само като негова визитна картичка, а и като работещ механизъм за обслужване на клиентите и поддържане на връзка с общностите” – споделя Ивайло Ангелов от компанията за изработка на уебсайтове Mint Soft.

 

В следващите редове той описва най-значимите промени, настъпили в сектора и тенденциите, които тепърва предстои да наблюдаваме в него.

 

Продажбите по интернет вече са норма

 

През последните няколко месеца навиците по отношение на пазаруването се променят изключително бързо. Дори и след като отпаднаха повечето ограничения за физическите търговски обекти, много от потребителите продължиха да пазаруват по интернет, за да избегнат при възможност ненужния физически контакт. Това доведе до увеличаване на онлайн поръчките дори при сектори, които по традиция са свързани с физически обекти, като хранителните продукти, както и до ръст в изграждането на нови онлайн магазини.

 

Дори и несвойствени дейности мигрираха онлайн

 

Възникналата нужда от спешна дигитализация принуди дори области, които по традиция са тясно обвързани с физическо присъствие, да намерят креативни начини да преминат в интернет. Фитнес инструктори и преподаватели в различни области започнаха да провеждат своите обучения и тренировки онлайн, редица събития се прехвърлиха към платформи за видеоразговори, а артисти и музиканти започнаха да излъчват своите прояви в социалните мрежи. Примерите в това отношение са много и предстои тепърва да виждаме все по-креативно използване на интернет технологиите от нови и нови професионални сфери.

 

Изискванията към сайтовете също се промениха

 

Ако преди мнозина се задоволяваха със сайт тип “визитка”, днес все повече фирми търсят възможности да продават през него, както и да комуникират по-активно със своята аудитория посредством вграден чат, социални функции, блогове и др. “Отчитаме както нарастване на запитванията за изцяло нови сайтове, така и на тези за редизайн и обновяване на съществуващи проекти, чиито собственици вече търсят нови и по-функционални сайтове” – добавя Ивайло Ангелов.

 

Ролята на SEO оптимизацията става още по-важна

 

Появата на повече нови онлайн проекти води и до насищане на интернет пространството, а това прави още по-сложно за сайтовете да изпъкват в него. В условията на по-висока конкуренция извеждането на един нов или съществуващ отдавна уебсайт на по-предни позиции в търсачките става още по-трудно. А това прави оптимизацията за търсачки още по-важна за всеки уеб предприемач.

 

Потребителите имат повече време за съдържание

 

Прекарването на голяма част от времето вкъщи позволи на много хора да отделят повече време за четене и гледане на онлайн съдържание. Това увеличи ролята на креативните текстове, видеоклипове, инфографики и други интересни материали, които могат да обогатят един уебсайт. “Този фактор ще става все по-важен за пълноценното уеб присъствие и фирмите, които комбинират своите бизнес предложения с полезно и интересно съдържание, ще получат много повече ползи и по-дългосрочна връзка със своите общности” – посочва още Ивайло Ангелов от Mint Soft.

Коментари

comments